15 Mayıs 2012 Salı

Emziren Anneler İçin Çay ve Yağ

Heyecanla beklediğimiz doğum gerçekleşti. 4 saat süren bu mucizeye şahit olmak hayatımdaki en önemli dönüm noktalarından biriydi.
Teyzem ve bebeği gayet iyiler şimdi. Bir doğuma şahit olmak üzerine başka zaman yazmalıyım sanırım.

Daha yeni yaptığım iki bitkisel karışımı paylaşmak istiyorum şimdi. Belki hazırlaması hoşunuza gider sizin de, ya da anneciklere hediye veya tavsiye edersiniz... İkisi de kitaplardan derlenmiş ve denenmiş karışımlar.

Anne Çayı
Aktarda çalışırken en çok hazırladığımız karışımlardan biriydi ve çok olumlu geri bildirim alıyorduk. Teyzemin sütü az gelince hemen gidip hazırlattım, o da çok beğendi. Hem gaz şikayetlerini azaltmak için hem de sütü arttırmak için içilen lezzetli bir çay. Her yerde kolayca bulunan malzemelerle yapılıyor:


10 gr Anason
20 gr Rezene
20 gr Reyhan
10 gr Isırgan Yaprağı
5 gr   Yeşil Çay (Tadını yoğunlaştırması için koydum, koymasanız da olur)
10 gr Hibisküs (Hem meyve tadı hem de kırmızı güzel bir renk veriyor çaya)

Görüntüsü de, kokusu da, tadı da çok hoş oluyor. Minik keseciklere ya da kavanozlara hazırlayıp hediye etmeyi düşündüm bu çaydan annelere..

Anne Yağı
Bu yağ karışımına başka bir isim bulamadık, tavsiyelerinize açığım :) Göğüslere masaj yapıldığında hem süt kanallarını rahatlatıyor hem de göğüs ucundaki yaraların iyileşmesine yardımcı oluyor. Hazırlaması kolay, ben bir de kuru güllerle süslüyorum pek şirin oluyor.



50 ml Susam Yağı
20 ml Aynısefa Yağı
20 ml Çörekotu Yağı
Birkaç damla Lavanta veya Çilek esansı (koku vermesi için)


Hemen hemen bütün aktarlarda bulunan malzemelerdir bunlar. Bir de spreyli kutu rica ederseniz kırmazlar sizi, yağ daha rahat kullanılır hem öyle.

Şifa olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder